فولاد درب

ساخت وبلاگ

در سال‌های اخیر یکی از تجهیزات ساختمانی که استفاده از آن‌ها افزایش یافته، درب ضد سرقت است. همانطور که از اسم درب ضد سرقت مشخص است، این درب‌ها جهت ایجاد مانع در ورود افراد غیر مجاز به داخل و افزایش ضریب امنیت ساختمان به کار می‌روند و معمولا در منازل مسکونی، ادارات، شرکت‌ها، سازمان‌ها و کارخانجات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ویژگی های درب ضد سرقت

– با توجه به اینکه درب‌ ضد سرقت به منظور افزایش سطح امنیت ساختمان ها تولید شده است، قطعا در مقایسه با درب‌های معمولی بسیار مقاوم تر و با دوام‌تر است. برای افزایش مقاومت درب‌های ضد سرقتی که برای ساختمان‌های مسکونی به کار می‌روند، معمولا از یک یا دو لایه ورق فلزی تقویتی بسیار مستحکم (با ضخامتی بین نیم تا ۲ میلی متر) استفاده شده است که مقاومت آنها را در برابر ضربه، برش و … افزایش می‌دهد. نکته‌ای که حین خرید باید در نظر داشته باشید این است که جنس ورق‌های فلزی به کار رفته در انواع درب ضد سرقت متفاوت است که هریک مقاومت معینی دارند.

– ضخامت ورق به کار رفته در چهارچوب درب ضد سرقت نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است که معمولا بین ۱ تا ۲ میلی متر است.

– برخلاف درب‌های معمولی، که تنها در یک محل، درب به چهارچوب قفل می‌شود، درب ضد سرقت از چندین جهت به چهارچوب درب قفل می‌گردد. قفل یکی از مهم‌ترین اجزای درب ضد سرقت است که با توجه به اهمیت کاربری مورد استفاده در آن، می‌توان از انواع مختلف آن استفاده نمود. توپُر بودن زبانه‌های قفل یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها در مقاومت درب‌های ضد سرقت است. برخی از قفل‌ها ضد اسید و ضد برش هستند، که داشتن این خصوصیات بر قیمت این قفل‌ها می‌افزاید. حین خرید باید توجه داشته باشید که درب انتخابی شما، قفل مناسب برای کاربری مورد نظر شما را دارا باشد.

– قفل‌های متنوعی مانند قفل‌های اثر انگشتی، قفل‌های کارتی و … را می‌توان روی درب ضد سرقت نصب نمود. 

– در تمامی درب‌های ضد سرقت، لولای درب از بیرون قابل مشاهده نیست (در برخی از مدل‌ها لولا از داخل نیز قابل مشاهده نیست). مخفی بودن لولا از مزایای درب‌ ضد سرقت است چرا که مانع اهرم کردن آن می‌شود.

– روکش خارجی درب ضد سرقت می‌تواند از مصالح مختلفی مانند چوب طبیعی، فلز، MDF و HDF، چرم و … ساخته شده باشد.

– درب ضد سرقت خاصیت عایق صوتی و عایق حرارتی نیز دارد. برای عایق شدن این درب ها معمولا از لایه عایق پشم سنگ نسوز استفاده می‌شود.

– اگر مورد مصرف درب ضد سرقت برای کاربری‌های ویژه مانند اتاق‌های مهم در یک شرکت یا کارخانه‌ها و سوله‌های صنعتی باشد، از درب‌های مستحکم تری استفاده می‌شود. برای چنین کاربری هایی ضخامت لایه فولادی به کار رفته در درب، معمولا ۲ میلی متر خواهد بود. همچنین لایه میانی نیز از طریق ایجاد شبکه مستحکم فولادی به همراه تزریق مواد ویژه ضد برش، ضد مته، ضد اسید و ضد تخریب در میان آن، تقویت می‌شود.

انواع درب ضد سرقت موجود در بازار ایران

انواع درب ضد سرقت که در بازار ایران موجود می‌باشد، معمولا ساخت کشورهای چین، ترکیه و ایران است. لازم به ذکر است که درب های ایتالیایی نیز در بازار ایران به فروش می‌رسند اما تفاوت قیمت چشمگیری با سایر درب‌ها دارند و تقاضای آن‌ها اندک است.

درب ضد سرقت تولید کشور چین مانند سایر اقلامی که از این کشور وارد ایران می شود، از قیمت پایین‌تر و معمولا کیفیت پایین‌تری نسبت به سایر مدل‌ها برخوردار است. گرچه درب‌های چینی نیز کیفیت‌های مختلفی دارند و درب‌های درجه یک آن‌ها از کیفیت خوبی برخوردارند. اما درب‌های تولید داخل از نظر ظاهری و کیفی مشابه درب‌های تولیدی کشور ترکیه بوده و از کیفیت مناسبی برخوردار هستند. درب ضد سرقت سری اکونومی که در ایران ساخته می‌شود در برخی موارد نسبت به درب‌های ترک کیفیت بهتری نیز دارند.

 

تفاوت درب ضد سرقت چینی، ترک و ایرانی
درب ضد سرقت ترک ، ایرانی و چینی ، هم از نظر ظاهری و هم از نظر کیفی تفاوت هایی با یکدیگر دارند که در ادامه به آن ها می پردازیم . نکته ای که باید در نظر داشت این است که درب ضد سرقت ایرانی و ترک از نظر ظاهری مشابه یکدیگرند . در واقع تولید کننده های داخلی از روی نمونه های ترک ، اقدام به ساخت درب ضد سرقت نموده اند . درب ضد سرقت ایرانی از کیفیت خوبی برخوردارند با این تفاوت که قیمت کمتری نسبت به درب های ترک دارند . لازم به ذکر است که در ایران درب هایی با ظاهر درب های چینی نیز تولید می شوند اما تولید آن ها بسیار محدود می باشد . 
با توجه به مشابه بودن درب ترک و ایرانی ، در ادامه تفاوت درب ترک و چینی ذکر شده است : 

 

– شکل ظاهری چهارچوب درب ترک و چینی با یکدیگر متفاوت است. فاصله بین سطح درب و لبه‌ی چهارچوب در درب‌های چینی اندک است اما این فاصله در درب‌های ترک قابل توجه و مشهود است .– لولای درب‌های چینی از هر دو جهت مخفی است و قابل دیدن نمی‌باشد، اما لولای درب‌های ترک، از داخل قابل دیدن است. ازطرفی اکثر درب‌های چینی دارای  لولای ۹۰ درجه بازشو می باشند ولی درب های ترک لولای ۱۸۰ درجه بازشو دارند.
– رویه به کار رفته در درب‌های ترکیه‌ای معمولا MDF با روکش طبیعی چوب یا MDF با روکش pvc می‌باشد. اما رویه درب ضد 
سرقت چینی معمولا فلزی است که با رنگ کوره‌ای طرح چوب، رنگ شده‌اند و یا از HDF رنگ شده است. البته برخی از آن‌ها دارای رویه فلزی با روکش pvc هستند .– ابعاد چهارچوب درب‌های ترک معمولا ۱۱۵ در ۲۱۵ سانتی متر و عرض مفید درب آن‌ها ۱ متر است. اما ابعاد چهارچوب درب‌های چینی حداکثر ۱۰۵ در ۲۱۰ سانتی متر بوده و عرض مفید آن ها بین ۹۰ تا ۹۲ سانتی متر است .
– ضخامت ورق به کار رفته در درب‌های چینی معمولا کمتر از یک میلیمتر و در بیشترنی حالت حدود ۰/۸ میلی متر است، اما 
ضخامت ورق درب‌های ترک  بین ۰/۹ تا ۱/۵ میلی متر (معمولا ۱ میلی متر) است.
– وزن درب ضد سرقت چینی نسبت به درب ضد سرقت ایرانی و ترکیه بسیار کمتر است که خود بر کاهش مقاومت آن تاثیر 
بسزایی دارد.
– درب ضد سرقت چینی، عموما تک قفله بوده و امنیت آنها توسط زبانه‌هایی که در سه طرف درب باز و بسته می‌شوند، تامین
 
می‌گردد. زبانه‌های بکار رفته در درب‌های چینی عموما تو خالی بوده و توسط اهرم براحتی باز می‌شوند.

فولاد درب...
ما را در سایت فولاد درب دنبال می کنید

برچسب : درب ضد سرقت , قیمت درب ضد سرقت , درب ضد سرقت ایرانی , درب ضد سرقت ترک , درب ضد سرقت روکش فلز , قیمت درب ضد سرقت, نویسنده : fooladdarb fooladdarb بازدید : 175 تاريخ : پنجشنبه 16 / 5 ساعت: 15:06

درب ضد سرقت این روزها به دلیل مقاوم تر بودن و امنیت بالاتر نسبت به درهای معمولی مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته اند. بسیاری از افراد مخصوصا برای آپارتمان به دنبال سفارش چنین درب هایی هستند. این درب ها از جهات بسیاری مانند ساختار کلی، لولا، قفل مورد استفاده و جنسی که از آن ساخته شده اند با درهای معمولی که قبلا مورد استفاده قرار می گرفتند فرق دارند.حال سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که اجزای تشکیل دهنده درب های ضد سرقت از چه چیزهایی تشکیل شده اند.درب ضد سرقت در انواع مختلف درب ضد سرقت ایرانی ، درب ضد سرقت ترک و درب ضد سرقت روکش فلز در بازار موجود می باشد. معمولا این درب ها از لایه های مختلفی تشکیل می شوند که جنسی که در لایه داخلی به کار رفته است بیشتر اوقات از جنس فولاد است و با انواع جنس های دیگر مانند فلز، شیشه، ام دی اف ها و یا اچ دی اف ها پوشانده شده اند. یعنی لایه رویی شامل این موارد است. برای آنکه درب ضد سرقت عایق صدا و حرارت هم باشد، گاهی اوقات به وسیله پشم سنگ، فضای داخلی آن را پر می کنند.بسته به مکانی که قرار است درب ضد سرقت آن جا مورد استفاده قرار گیرد، معمولا جنس درها را هم متفاوت انتخاب می کنند. مثلا برای محیط هایی که رطوبت بالایی دارند پوشش لایه بیرونی را ضد رطوبت انتخاب می کنند و یا اگر قرار است درب ضد سرقت در فضاهای صنعتی به کار برده شود، معمولا باید پوششی که برای لایه بیرونی انتخاب می شود ضد اسید باشد.در مواردی هم که درب های ضد سرقت، ضد حریق هم هستند باید در اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت از پشم سنگ نسوز استفاده کرد. بنابراین بسته به نوع و کاربرد و هدف استفاده از درب ضد سرقت، اجزای تشکیل دهنده آن نیز متفاوت است.

ساختار درب ضد سرقت

 از نظر ساختار درب ضد سرقت نیز می توان گفت این درب ها شامل موارد زیر هستند :

* چارچوب

چارچوب درب ضد سرقت معمولا  از دو جنس فلز یا چوب تشکیل می شود. باید توجه داشت که برای هر نوع درب، ممکن است جنس متفاوتی به کار رفته باشد. همچنین ضخامت های مختلفی برای هر کدام از درب ها در نظر می گیرند. مثلا برای درب ضد سرقت و درهای داخلی ساختمان، از چارچوب های فلزی که دارای ضخامت های متنوعی هستند استفاده می شود. یا اگر بخواهند به درب ضد سرقت جلوه بهتری بدهند و از نظر زیبایی شناسی، ظاهر بهتری داشته باشد ممکن است علاوه بر این چارچوب های فلزی، از چارچوب های چوبی هم استفاده شود.چارچوب های فلزی که برای انواع درب های ضد سرقت استفاده می شود.، معمولا در سه طرح ساده، فرانسوی، و یا تخت با روکش ام دی اف طراحی می شود. مهمترین مساله ای که وقت انتخاب چارچوب فلزی برای درب ضد سرقت باید در نظر داشت این است که بسته به نوع و محل مورد استفاده، جنس مناسب انتخاب شود و رنگ و طرحی که برای این چارچوب در نظر گرفته می شود، با فضا و محیطی که قرار است در آن نصب شود تناسب داشته باشد. امروزه جنس های دیگری مانند یو پی وی سی، فایبرگلاس، آلومینیم یا ترکیب هایی از چوب و سایر موارد برای چارچوب در ممکن است به کار رود. 

* قفل 

قفل یکی از مهمترین بخش های هر درب ضد سرقت است. قفلی که برای درب های ضد سرقت به کار می روند باید از نظر رعایت استانداردهای لازم مورد بررسی قرار گرفته باشد. علاوه بر آنکه آلیاژ و مواد به کار رفته در قفل مهم است، نحوه نصب آن نیز بسیار اهمیت دارد و قابلیت تعویض قفل و مغزی آن هم باید مورد توجه قرار گیرد . مهمترین عاملی که هنگام انتخاب قفل مناسب برای درب های ضد سرقت باید مورد توجه خریدار قرار گیرد، ایمنی بالای آن است و این که آنقدر باید دارای کیفیت مطلوب و مناسب باشد که فرد از بابت ایمنی و امنیت درب با خیال راحت از آن استفاده نماید.

 * رویه

رویه درب های ضد سرقت هم از اجزای مهم آن است. هم از نظرطراحی و هم از نظر کاربردپذیری اهمیت بالایی دارد. معمولا رویه های درب های ضد سرقت را به انواع برجسته اکونومی، برجسته لوکس، پی وی سی، سی ان سی، و ملامین تقسیم می کنند که هر کدام ویژپی خاص خود را داراست و مانند دیگر اجزایی که توضیح داده شد بسته به نوع استفاده، مکانی که قرار است نصب شود و توقع و انتظار از عملکرد آن می تواند متفاوت باشد.از دیگر اجزای درب های ضد سرقت می توان به چشمی،  آلارم و یا پیچ لولا هم اشاره کرد که هر کدام ممکن است از اجناس مختلفی ساخته شده باشند.

فولاد درب...
ما را در سایت فولاد درب دنبال می کنید

برچسب : درب ضد سرقت , درب ضد سرقت ایرانی , درب ضد سرقت ترک , درب ضد سرقت روکش فلز , قیمت درب ضد سرقت , خرید درب ضد سرقت, نویسنده : fooladdarb fooladdarb بازدید : 169 تاريخ : پنجشنبه 16 / 5 ساعت: 15:04